A paktumiroda látja el a projekttevékenységek összehangolt, operatív szintű koordinációját, szervezi a paktum döntéshozatali testületeinek munkáját, valamint biztosítja a paktum tagok közötti szakmai együttműködés rendszerének gördülékeny működését. Az iroda folyamatosan nyomon követi a szakmai feladatok és a monitoring mutatók előrehaladását.
A paktumiroda 2 főállású munkatárssal (paktummenedzser és junior menedzser), valamint kettő aliroda munkatárssal (Nagykanizsán és Lentiben látják el feladatukat) működik . A paktumiroda a projekt megvalósítás teljes időszakában (70 hónap) működik.
Elsődleges működési helyszíne a paktumirodai feladatokat ellátó Zala Vármegye Önkormányzatának székhelye, de közvetetten Zala vármegye teljes közigazgatási területe. Alirodák működnek Nagykanizsán és Lentiben.
A paktumiroda feladatai:
- ellátja az Irányító Csoport és a Foglalkoztatási Fórum munkájával kapcsolatos adminisztratív feladatokat (pl. ülések összehívása, jegyzőkönyv vezetése, döntések regisztrálása stb.);
- biztosítja a paktum szerveinek működési technikai feltételeit, koordinálja a paktumban folyó közös munkát;
- partnerségi fórumok, rendezvények koordinálása;
- szakértői tanácsadás a partnerek számára;
- rendszeres kapcsolattartás az Irányító Csoporttal, a konzorciumi partnerekkel és a paktum szervezet tagjaival;
- a foglalkoztatási partnerség működésének szervezése, hálózatépítés, paktum külső és belső kapcsolatainak gondozása;
- az elkészült szakmai dokumentumok szakmai véleményezésnek megszervezése és a véleményezésben való részvétel;
- a munkahelyteremtést, - és megtartást, valamint a munkavállalást segítő tájékoztatás nyújtása;
- médiamegjelenés, kötelező nyilvánosság megszervezése, a sajtónyilvánosság biztosítása, a www.zalapaktum.hu portál gondozása;
- közbeszerzések, beszerzések szakmai előkészítésének segítése a projektmenedzsment irányításával.